Czarna skrzynka w aucie

Obrazek Tematy dotyczące motoryzacji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scelena
Posty: 143239
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 194 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Znak zodiaku: Strzelec

Czarna skrzynka w aucie

Post autor: Scelena » 17 wrz 2015, 21:50

a77166be036b55be1d3f15b66c023c15.jpg

Czarna skrzynka w twoim aucie!


Nawet po wielu latach od stłuczki czy wypadku z pamięci sterownika auta można wydobyć informacje, które pozwalają odtworzyć, jak przebiegało zdarzenie

Podstawowym narzędziem większości fachowców i amatorów szukających śladów wypadkowej historii auta są od lat mierniki grubości lakieru. To całkiem przydatne narzędzie, ale grubość warstwy lakieru czy szpachli niewiele mówi o tym, co działo się wcześniej z autem.
Jak zatem sprawdzić, czy samochód był rozbity, a jeśli tak, to jak mocno? W przypadku większości nowoczesnych aut można to zrobić elektronicznie. Zamontowane w aucie sterowniki rejestrują znacznie więcej, niż się to wydaje użytkownikom! W większości modeli samochodów informacje o kolizjach, w których uczestniczył pojazd, są zapisywane w sterowniku poduszek powietrznych – odpowiedni sprzęt i wiedza pozwalają je z niego wydobyć.

Co właściwie da się odczytać? To zależy, z jakim modelem mamy do czynienia. Generalnie, im nowsze i bardziej naszpikowane elektroniką auto, tym więcej. Generalnie w większości w miarę nowych modeli w sytuacji, w której odczytane przez sterownik wartości, związane np. z uderzeniem, przekraczają określony próg, nawet jeśli nie dojdzie do odpalenia poduszek powietrznych, w sterowniku zapisywane są dane dotyczące:

- prędkości,

- użycia hamulców,

- kąta skręcenia kierownicy,

- zapięcia pasów na poszczególnych miejscach,

- tego, jak głęboko wciśnięty był pedał gazu lub jak szeroko otwarta przepustnica,

- sprawności poszczególnych podzespołów w chwili wypadku (np. czy paliła się kontrolka „check engine” lub ABS-u),

- biegu, na którym było auto,

- siły uderzenia (na podstawie czasu wytracenia lub nabrania prędkości), przeciążeń i prędkości kątowych, ciśnienia powietrza w kołach.

Czytajcie >>> http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... rqdn#fp=as

ODPOWIEDZ