Strona 1 z 2

Polscy kierowcy oceniają

: 04 gru 2018, 00:26
autor: BogdanK
Polscy kierowcy oceniają


Wybór kierowców to pierwsze w Polsce badanie satysfakcji w branży motoryzacyjnej. Polscy kierowcy oceniają w nim marki i modele samochodów, a także jakość produktów oraz usług motoryzacyjnych.
Poniższy ranking dotyczył:
> niezawodności marek
> autoryzowanych stacji obsługi
> ubezpieczycieli
> ogumienia
> stacji paliw
> olei silnikowych
> kosmetyków samochodowych.
Wyniki tegorocznej edycji programu Wybór Kierowców sporządzono na bazie 144 tys. ankiet.


> Niezawodność marek:

1. Toyota
2. Honda
3. Subaru
4. Suzuki
5. Mazda
6. Kia
7. Audi
8. Hyundai
9. Mercedes
10. BMW
11. Citroen
12. Skoda
13. Peugeot
14. Volvo
15. Volkswagen
16. Seat
17. Mitsubishi
18. Ford
19. Jeep
20. Fiat
21. Nissan
22. Renault
23. Opel
24. Alfa Romeo
25. Chevrolet
26. Dacia


> Ranking jakości obsługi w ASO:

1. Toyota
2. Citroen
3. Peugeot
4. Skoda
5. Renault
6. BMW
7. Audi
8. Mercedes
9. Kia
10. Ford
11. Suzuki
12. Hyundai
13. Volkswagen
14. Seat
15. Nissan
16. Mazda
17. Honda
18. Volvo
19. Fiat
20. Opel
21. Mitsubishi
22. Alfa Romeo


> Ranking firm ubezpieczeniowych:

1. Ergo Hestia
2. Warta
3. Allianz
4. PZU
5. TUW
6. InterRisk
7. Concordia
8. Compensa
9. Uniqa
10. Link 4
11. MTU
12. Pocztowe TUW
13. Aviva
14. AXA
15. Generali
16. Proama
17. TUZ
18. Gothaer
19. Benefia


> Ranking producentów opon:

1. Continental
2. Michelin
3. Dunlop
4. Goodyear
5. Uniroyal
6. Bridgestone
7. Hankook
8. Nokian
9. Pirelli
10. Fulda
11. Dębica
12. Falken
13. Vredestein
14. Yokohama
15. BF Goodrich
16. Sava
17. Kumho
18. Barum
19. Toyo
20. Firestone
21. Kleber
22. Nexen
23. Matador
24. Dayton
25. Linglong
26. Nankang


> Ranking sieci stacji paliw:

1. Circle K
2. BP
3. Orlen
4. Shell
5. Lotos
6. Bliska
7. Moya
8. Huzar
9. Slovnaft
10. Pieprzyk


> Ranking olejów silnikowych:

1. Motul
2. Valvoline
3. Liqui Moly
4. Petronas
5. Total
6. Mobil
7. Shell
8. Castrol
9. Millres Oils
10. Elf
11. Orlen
12. BP
13. Fuchs
14. Lotos
15. Aral
16. Repsol
17. Ford
18. BMW
19. Mazda
20. Pennasol


> Ranking marek kosmetyków:

1. Meguiar’s
2. Sonax
3. Autoland
4. Turtle Wax
5. Wurth
6. Plak
7. K2
8. Shiny Garage
9. Motul
10. Orlen Platinum


Najlepsze marki
Ponadto głosujący w programie Wybór Kierowców przyznawali nie tylko oceny ogólne, ale w każdej kategorii oceniali też szereg szczegółowych parametrów. Np. w przypadku modeli aut są to kryteria takie jak niezawodność, osiągi oraz koszty eksploatacji, a w przypadku firm ubezpieczeniowych – sprawność likwidowania szkód i uczciwość w rozliczeniach.
W oparciu o zebrane dane wyłoniliśmy najlepsze marki według wybranych kryteriów. W wielu wypadkach nie ma znaczenia: Volvo doceniono za bezpieczeństwo (razem z Lexusem), Ferrari za desing, Fiata za najtańsze części, a pod względem niezawodności triumfuje Toyota. Najbardziej prestiżową marką w oczach ankietowanych okazało się Porsche. W dziedzinie obsługi ASO najlepsze noty zebrały placówki Toyoty, a w kategorii salonów sprzedaży nowych aut – dealerzy Audi. Najlepszą marką opon został Continental, deklasując zwycięzcę z lat 2016 i 2017 – Michelina. Shella wyróżniono za najwyższą jakość paliw, BP – za jakość obsługi i gastronomię, a Orlen – za najlepsze lokalizacje stacji. Wśród ubezpieczycieli najwyższe oceny – i to zarówno pod względem sprawności likwidacji szkód, jak i uczciwości w rozliczeniach oraz jakości obsługi – zebrało towarzystwo Ergo Hestia. Wśród kosmetyków najlepiej oceniono jakość produktów firmy Meguiar’s, a pod względem stosunku cena/jakość najwyższy wynik zdobył Autoland.


- źródło: Motor

Polscy kierowcy oceniają

: 04 gru 2018, 08:35
autor: Scelena
Też bym jedynkę Ergo Hestii dała.

Polscy kierowcy oceniają

: 04 gru 2018, 19:02
autor: Mysza
Ja jedynie co do opon bym się nie zgodziła na 2 dla Michelina. Przyczepność marna jak na tak drogie opony.

Polscy kierowcy oceniają

: 09 sty 2019, 20:27
autor: Arek
Ciekawe kto był respondentem, bo Reno na 22 miejscu to kpina....
skoda, vw i vw pochodne to porażka w ostatnim czasie.... takze ten ranking o kant doopy...

Goodyear, Dunlop no koments.. jedynie t6lko klasy premium, reszta dno.

Polscy kierowcy oceniają

: 09 sty 2019, 22:48
autor: BogdanK
Arek pisze:
09 sty 2019, 20:27
Ciekawe kto był respondentem
Polscy kierowcy (większość uważa że wszystko co niemieckie jest najlepsze).


P.S. Rozmowa dwóch Polaków: Panie, ostatnio wiedziałem kury które ważyły po 7 kg każda. Panie, kury - to niemożliwe. Panie, ale to były kury w Niemczech. A... w Niemczech to możliwe :haha:

Polscy kierowcy oceniają

: 09 sty 2019, 23:09
autor: Arek
:haha: :ok:

Polscy kierowcy oceniają

: 10 sty 2019, 07:25
autor: Halik
:ok: :zwycieztwo:

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 08:07
autor: Scelena

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 08:35
autor: sebap
Przyczyna jest tylko jedna i pewnie nigdy się nie zmieni.

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 09:15
autor: Scelena
Ano :kasa:

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 09:17
autor: Arek
no raczej to nie ulegnie zmianie.....

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 09:44
autor: Mysza
Teraz jeszcze te wszystkie śmierdzące diesle jadą z zachodu. A będę się śmiać jak u nas wprowadzą takie same zasady.

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 09:49
autor: Arek
zadbany diesel nie jest śmierdzący ;)
a co do zasad jak wprowadzą to i benzynowych będzie to dotyczyć... zależy do jakiego EURO się dopierdzielą...

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 12:33
autor: BogdanK
Główny powód to kasa (auta nie są drogie, tylko my za mało zarabiamy).
Drugi powód, to nie każdy chce kupić nowy, jednorazowy gadżet na kółkach.

Znalezione w necie:
"Czyste, ekologiczne samochody, to kolejny kit wciskany ludziom. Odkąd motoryzacją zaczęli rządzić księgowi, a nie inżynierowie, pojawiły się auta nafaszerowane zawodną elektroniką, z wysilonymi jednostkami napędowymi i celowo postarzanymi podzespołami. Nie bez powodu w tych samochodach jest wszystko tak upchane, by na wymianę żarówki, czy wymianę oleju trzeba było jechać do serwisu, bo odkręcenie osłony silnika często wymaga posiadania i użycia kilku zestawów kluczy, a i tak wszystkie czynności serwisowe muszą być wprowadzone do komputera. Zafascynowani technologią, ogłupieni krzykiem ekoterrorystów , sprzedających wszystkim wizję czystych rączek i powietrza, kupujemy te jednorazowe wynalazki, nie zastanawiając się nad faktem, że owi księgowi bardziej zainteresowani są ekonomią, niż ekologią. Logicznie rzecz ujmując, bardziej ekologiczne, jest produkowanie pojazdów trwałych, wytrzymujących przebiegi rzędu miliona km i użytkowanych przez 20 i więcej lat. Niż tych nowych, oszczędniejszych, palących litr, czy dwa mniej (choć i to bywa złudne), takich które po przejechaniu 300 tys nadają się tylko na złom, bo wszystkie istotne podzespoły wykazują skrajny stopień zużycia. A koszty utylizacji rosną, bo nawet najbiedniejsze kraje afrykańskie zaczęły dostrzegać problem rosnących gór odpadów i żadne pieniądze nie są argumentem przekonującym do ich składowania. Przykład. Od ponad 5 lat jeżdżę Fiatem (Marea Weekend) 2,0 20v 147 KM (wóz z 97 r.) Roczne przebiegi nieco poniżej 20 tyś (użytkuję też inne auto). W tym czasie dwa razy wymieniałem komplet opon (w sumie 1200 zł), wymieniłem rozrząd (2100 zł), parę razy olej, płyn, klocki, filtry i przednie amortyzatory (suma 1500 zł). Raz miałem awarię w trasie (padł czujnik położenia wału) i holował mnie zięć (mechanik), a w cenie jaką by wziął laweciarz, wymienił mi czujnik (200 zł) i przy okazji słaby już akumulator (340 zł). Wychodzi nieco ponad 5 tys zł w 5 lat. Szwagier (posiadacz /wtedy/ nowego Citroena C-4, 1,6 VTI 120 km) równolegle do mnie wydał prawie 20 tys na serwis (w tym opony, tarcze, klocki, także rozrząd i sprzęgło). Teraz najciekawsze; koszt zakupu auta. Mój Fiat 7,5 tys zł, jego C-4 72000 zł. Po 5 latach użytkowania, mój Fiat jest wart połowę swojej wartości, a szwagra cytryna mniej niż połowę (obecnie około 25 tys zł). Co ciekawe, mechanik sugeruje szwagrowi odsprzedaż auta, bo silnik zaczyna dymić, a kompresja – jeden cylinder poniżej, pozostałe ledwie mieszczą się w normie. Tak więc pojeżdżę jeszcze moim Fiatem kolejne 5 lat i zaoszczędzę równowartość nowego Citroena."

Polscy kierowcy oceniają

: 30 sty 2019, 12:44
autor: Mysza
No ja z jednej strony zazdroszczę jak ktoś kupuje nowy samochód. Przestaję zazdrościć jak słyszę, ile płaci za części i serwis. Póki mój szczeniak będzie cały to będzie u mnie. chociaż fakt, że rośnie góra rzeczy do naprawienia. No ale to niech przyjdzie wiosna. Teraz to nawet wycieraczki bez sensu wymieniać.