Reflektory - żarówki - regeneracja
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Reflektory - żarówki - regeneracja
Lampy w samochodzie. Co warto o nich wiedzieć?
Trzymając się języka metafor można stwierdzić, że światła w samochodzie są jak oczy. To dzięki reflektorom widzimy drogę którą jedziemy. Często jednak nie dbamy o nie w ogóle lub dbamy źle na przykład przez złe ich ustawienie. Dzięki reflektorom jesteśmy widoczni dla innych lub - stwarzamy zagrożenie oślepiając innych współużytkowników dróg.
Z oczami jest podobnie. Są niezastąpione dla naszego wszechstronnego funkcjonowania, chociaż są osoby które mają źle dobrane okulary lub w ogóle ich nie noszą pomimo, że cierpią na wadę wzroku. Dlatego w aspekcie motoryzacyjnym również dużą wagę trzeba przyłożyć do oświetlenia zewnętrznego pojazdu.
Co warto wiedzieć
Laik powinien wiedzieć, że reflektory mają konkretny podział pod względem ich przeznaczenia. I tak wyróżniamy reflektory główne - są to najczęściej reflektory uniwersalne, czyli takie, dzięki którym pojazd ma zarówno światła mijania, jak i światła drogowe, reflektory przeciwmgłowe i reflektory dalekiego zasięgu (nie są obowiązkowe) oraz reflektory do jazdy dziennej. Te ostatnie, nazywane inaczej „światłami do jazdy dziennej” dostały zezwolenie na stosowanie pod naciskiem opinii społecznej od czasu wprowadzenia obowiązku jazdy z włączonymi światłami przez całą dobę.
Zastanawiasz się, co na to rzeczoznawca motoryzacyjny lub jak przebiegłoby badanie samochodu, czy też diagnostyka auta pod kątem sprawdzenia auta? Scenariusze są różne, ale jeśli planujesz zakup auta używanego, masz już upatrzoną „igłę” to musisz liczyć się z tym, że handlowiec – mówiąc delikatnie – będzie chciał na Tobie zarobić jak najwięcej. Sposobów jest mnóstwo – w kwestii lamp być może przełoży reflektory do auta, które Cię interesuje z samochodu mającego kierownicę po prawej stronie – „z anglika”. Jazda po polskich drogach z reflektorami od auta z terenu Wielkiej Brytanii jest szalenie niebezpieczne dla innych uczestników ruchu drogowego, a laik kupujący auto niekoniecznie rozpozna reflektory. Z pomocą może przyjść doradca samochodowy, który jest wyczulony na tego typu oszustwa. Zresztą z kwestią bezpieczeństwa związany jest również fakt odpowiedniego ustawienia reflektorów tak, aby nie oślepiały innych kierowców, a jednocześnie dawały dobre światło. Według prawa o ruchu drogowym i homologacjach aut, lewy reflektor powinien świecić prosto, a prawy, lekko w prawo, oświetlając pobocze.
Więcej >>> http://motoraporter.com/2014/10/Lampy-w ... h-wiedziec
Trzymając się języka metafor można stwierdzić, że światła w samochodzie są jak oczy. To dzięki reflektorom widzimy drogę którą jedziemy. Często jednak nie dbamy o nie w ogóle lub dbamy źle na przykład przez złe ich ustawienie. Dzięki reflektorom jesteśmy widoczni dla innych lub - stwarzamy zagrożenie oślepiając innych współużytkowników dróg.
Z oczami jest podobnie. Są niezastąpione dla naszego wszechstronnego funkcjonowania, chociaż są osoby które mają źle dobrane okulary lub w ogóle ich nie noszą pomimo, że cierpią na wadę wzroku. Dlatego w aspekcie motoryzacyjnym również dużą wagę trzeba przyłożyć do oświetlenia zewnętrznego pojazdu.
Co warto wiedzieć
Laik powinien wiedzieć, że reflektory mają konkretny podział pod względem ich przeznaczenia. I tak wyróżniamy reflektory główne - są to najczęściej reflektory uniwersalne, czyli takie, dzięki którym pojazd ma zarówno światła mijania, jak i światła drogowe, reflektory przeciwmgłowe i reflektory dalekiego zasięgu (nie są obowiązkowe) oraz reflektory do jazdy dziennej. Te ostatnie, nazywane inaczej „światłami do jazdy dziennej” dostały zezwolenie na stosowanie pod naciskiem opinii społecznej od czasu wprowadzenia obowiązku jazdy z włączonymi światłami przez całą dobę.
Zastanawiasz się, co na to rzeczoznawca motoryzacyjny lub jak przebiegłoby badanie samochodu, czy też diagnostyka auta pod kątem sprawdzenia auta? Scenariusze są różne, ale jeśli planujesz zakup auta używanego, masz już upatrzoną „igłę” to musisz liczyć się z tym, że handlowiec – mówiąc delikatnie – będzie chciał na Tobie zarobić jak najwięcej. Sposobów jest mnóstwo – w kwestii lamp być może przełoży reflektory do auta, które Cię interesuje z samochodu mającego kierownicę po prawej stronie – „z anglika”. Jazda po polskich drogach z reflektorami od auta z terenu Wielkiej Brytanii jest szalenie niebezpieczne dla innych uczestników ruchu drogowego, a laik kupujący auto niekoniecznie rozpozna reflektory. Z pomocą może przyjść doradca samochodowy, który jest wyczulony na tego typu oszustwa. Zresztą z kwestią bezpieczeństwa związany jest również fakt odpowiedniego ustawienia reflektorów tak, aby nie oślepiały innych kierowców, a jednocześnie dawały dobre światło. Według prawa o ruchu drogowym i homologacjach aut, lewy reflektor powinien świecić prosto, a prawy, lekko w prawo, oświetlając pobocze.
Więcej >>> http://motoraporter.com/2014/10/Lampy-w ... h-wiedziec
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Jak można poprawić oświetlenie auta?
Niemal w każdym aucie już po kilku latach światła wymagają poprawy. Co można zrobić tanim kosztem?
Czytajcie >>> http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... 5kse#fp=as
Niemal w każdym aucie już po kilku latach światła wymagają poprawy. Co można zrobić tanim kosztem?
Czytajcie >>> http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... 5kse#fp=as
- Scelena
- Posty: 142995
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 190 razy
- Otrzymał podziękowań: 130 razy
- Znak zodiaku:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Czy wiemy jak prawidłowo używać świateł samochodowych?
Sprawdzenie ustawienia świateł powinno być przeprowadzone podczas okresowego badania technicznego pojazdu. Zatem biorąc pod uwagę średni wiek samochodów w Polsce, badanie ustawienia świateł wykonywane musi być raz w roku – komentuje zespół ekspertów z Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.
Zaledwie 69% badanych kierowców wozi ze sobą zapasowe żarówki. Co ciekawe, o takim wyposażeniu znacznie częściej pamiętają mężczyźni, bo aż 74%, niż kobiety - tylko 55%. Podobnie jak w przypadku dbałości o prawidłowo ustawione światła, o dodatkowych żarówkach pamiętają głównie wieloletni kierowcy, którzy mieszczą się w grupie wiekowej od 35 do 44 lat. Zespół ekspertów z PISKP twierdzi, że przepisy nie nakładają obowiązku wyposażenia pojazdu w zapasowy komplet żarówek.
Niemniej jednak, jak pokazują statystyki, doświadczeni kierowcy wożą je na wszelki wypadek w samochodzie. W nowych autach, w przypadku diodowych źródeł światła czy palników ksenonowych, warunki konstrukcyjne nie pozwalają na samodzielną wymianę żarówek, ich kierowcy są więc zmuszeni do wymiany w warsztacie.
Przepisy mówią, że w przypadku niesprawności auta, która może zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego, kierowca narażony jest na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu. Następnie po usunięciu usterki musi wykonać dodatkowe badanie techniczne auta – dodaje zespół ekspertów z PISKP.
Większość badanych, bo aż 94% zdaje sobie sprawę, że nieprawidłowe lub niesprawne oświetlenie może być przyczyną wypadku, a dokonywanie przeróbek lub stosowanie nieprzewidzianych przez producenta lampy źródeł światła i samodzielna regulacja ich ustawienia, mogą być powodem oślepiania innych uczestników ruchu drogowego, tym samym stając się przyczyną wypadku.
Wszystkie światła w samochodzie mają określone w regulaminie ECE wymagania rozsyłu światłości. Dane dotyczące przeznaczenia światła można odczytać w cechowaniu danego światła. Ustawienie świateł powinno się powierzyć profesjonalistom na stacji diagnostycznej. Należy pamiętać, że każde światło musi być montowane i stosowane zgodnie z jego przeznaczeniem. Kierowca powinien dbać o czystość wszystkich urządzeń świetlnych w samochodzie, zwłaszcza przed rozpoczęciem dłuższej podróży – tłumaczy zespół ekspertów z PISKP.
Mimo szerokiej wiedzy, którą wykazali się ankietowani, zaledwie 24% z nich regularnie sygnalizuje innym kierowcom że mają niesprawne światła mijania. Tylko 58% badanych osób informuje o tym czasami, a 17% zupełnie o tym zapomina lub uważa za nieistotne.
Więcej >>> http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... 0lg7#fp=as
Sprawdzenie ustawienia świateł powinno być przeprowadzone podczas okresowego badania technicznego pojazdu. Zatem biorąc pod uwagę średni wiek samochodów w Polsce, badanie ustawienia świateł wykonywane musi być raz w roku – komentuje zespół ekspertów z Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.
Zaledwie 69% badanych kierowców wozi ze sobą zapasowe żarówki. Co ciekawe, o takim wyposażeniu znacznie częściej pamiętają mężczyźni, bo aż 74%, niż kobiety - tylko 55%. Podobnie jak w przypadku dbałości o prawidłowo ustawione światła, o dodatkowych żarówkach pamiętają głównie wieloletni kierowcy, którzy mieszczą się w grupie wiekowej od 35 do 44 lat. Zespół ekspertów z PISKP twierdzi, że przepisy nie nakładają obowiązku wyposażenia pojazdu w zapasowy komplet żarówek.
Niemniej jednak, jak pokazują statystyki, doświadczeni kierowcy wożą je na wszelki wypadek w samochodzie. W nowych autach, w przypadku diodowych źródeł światła czy palników ksenonowych, warunki konstrukcyjne nie pozwalają na samodzielną wymianę żarówek, ich kierowcy są więc zmuszeni do wymiany w warsztacie.
Przepisy mówią, że w przypadku niesprawności auta, która może zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego, kierowca narażony jest na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu. Następnie po usunięciu usterki musi wykonać dodatkowe badanie techniczne auta – dodaje zespół ekspertów z PISKP.
Większość badanych, bo aż 94% zdaje sobie sprawę, że nieprawidłowe lub niesprawne oświetlenie może być przyczyną wypadku, a dokonywanie przeróbek lub stosowanie nieprzewidzianych przez producenta lampy źródeł światła i samodzielna regulacja ich ustawienia, mogą być powodem oślepiania innych uczestników ruchu drogowego, tym samym stając się przyczyną wypadku.
Wszystkie światła w samochodzie mają określone w regulaminie ECE wymagania rozsyłu światłości. Dane dotyczące przeznaczenia światła można odczytać w cechowaniu danego światła. Ustawienie świateł powinno się powierzyć profesjonalistom na stacji diagnostycznej. Należy pamiętać, że każde światło musi być montowane i stosowane zgodnie z jego przeznaczeniem. Kierowca powinien dbać o czystość wszystkich urządzeń świetlnych w samochodzie, zwłaszcza przed rozpoczęciem dłuższej podróży – tłumaczy zespół ekspertów z PISKP.
Mimo szerokiej wiedzy, którą wykazali się ankietowani, zaledwie 24% z nich regularnie sygnalizuje innym kierowcom że mają niesprawne światła mijania. Tylko 58% badanych osób informuje o tym czasami, a 17% zupełnie o tym zapomina lub uważa za nieistotne.
Więcej >>> http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... 0lg7#fp=as
- Arek
- Posty: 58851
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 218 razy
- Otrzymał podziękowań: 124 razy
- Znak zodiaku:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Samo polerowanie za wiele się nie zda....
Z autopsji doszedłem do wniosku, że po polerce lampę trzeba pokryć bezbarwnym lakierem ;)
Z autopsji doszedłem do wniosku, że po polerce lampę trzeba pokryć bezbarwnym lakierem ;)
- sebap
- Administrator
- Posty: 56430
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 138 razy
- Otrzymał podziękowań: 186 razy
- Znak zodiaku:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Zgadzam się w 100%. Jeśli nie będzie warstwy lakieru (fabryczna jest ścierana przy polerce) to reflektory bardzo szybko staną się matowe.
- Arek
- Posty: 58851
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 218 razy
- Otrzymał podziękowań: 124 razy
- Znak zodiaku:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Nawet te pasty niby zabezpieczające.... z UV stop "g" dają.... efekt na 3 miesiące.... <blee>
- Arek
- Posty: 58851
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 218 razy
- Otrzymał podziękowań: 124 razy
- Znak zodiaku:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Podobno zwykły lakier tzw. clar - podobno mają już w sobie filtr UV...
- SylVWia
- Moderator
- Posty: 12004
- Rejestracja: 19 mar 2015, 16:01
- Marka samochodu: Opel Omega 2.5 dti
- Lokalizacja: PNT
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Znak zodiaku:
- Kontakt:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Temat dla mnie na czasie - będę też próbowała ogarnąć matowe reflektory
"- Kto Ty jesteś?
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Kotek mały.
- Jaki znak Twój?
- Lew." T. Majeran
http://www.alcorhodowla.wordpress.com
- Arek
- Posty: 58851
- Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
- Marka samochodu: FSO
- Podziękował;: 218 razy
- Otrzymał podziękowań: 124 razy
- Znak zodiaku:
Re: Reflektory - żarówki - regeneracja
Nie tylko Ty ;) Mnie też to czeka.... powtórka z rozrywki.....
Będę robił poprawkę po zeszłorocznej polerce.... ale tym razem z lakierem ;) <okok>
Będę robił poprawkę po zeszłorocznej polerce.... ale tym razem z lakierem ;) <okok>