10 objawów awarii sinika

ObrazekBolączki,naprawy,warsztaty
ODPOWIEDZ
Online
Awatar użytkownika
Scelena
Reakcje:
Posty: 100279
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Rozdane podziękowania: 588 razy
Otrzymane podziękowania: 338 razy
Płeć:
Znak zodiaku: Strzelec

10 objawów awarii sinika

Post autor: Scelena » 03 lut 2016, 22:35

10 objawów awarii sinika

Obrazek

Nie trzeba być doświadczonym mechanikiem, żeby stwierdzić, iż z samochodem dzieje się coś złego. Wiele usterek jednostki napędowej można rozpoznać po typowych objawach

Obrazek

Przerywana praca jednostki napędowej Problemy z rozruchem silnika, nierówna praca na wolnych obrotach, przerywanie podczas przyspieszania. przyczyna Poszukiwanie przyczyn należy zacząć od sprawdzenia kabli wysokiego napięcia (zazwyczaj winna jest przetarta izolacja). Przerywanie i krztuszenie się silnika mogą też wynikać z: awarii cewki zapłonowej, zabrudzenia lub uszkodzenia przepływomierza i awarii układu wtryskowego lub świec.

Obrazek

Silnik „bierze” duże ilości oleju Coraz niższy stan oleju na bagnecie, dymienie z rury wydechowej, zapalająca się kontrolka poziomu lub ciśnienia oleju.przyczyna Jeśli na silniku nie ma widocznych śladów wycieków, to ubytki oleju przekraczające 1 litr na 1000 km mogą świadczyć o usterce uszczelniaczy zaworowych (wariant optymistyczny), turbosprężarki lub o ogólnym wyeksploatowaniu jednostki.

Obrazek

Szlam pod korkiem wlewu oleju Gęsty szlam pod korkiem wlewu oleju. przyczyna Jasna maź osadzająca się na korku podczas zimy to efekt jazdy na krótkich trasach. Zjawisko to powoduje zbierająca się w oleju wilgoć. Osad zniknie po przejechaniu dłuższego dystansu. Jeśli kolor szlamu jest brunatny, może to oznaczać, że do oleju dostaje się płyn chłodzący, a najczęściej powodem tego jest przepalona uszczelka pod głowicą.

Obrazek

Zapalanie się kontrolki „check engine” Stałe świecenie się kontrolki silnika. przyczyna Bez odczytania kodu błędu za pomocą urządzenia diagnostycznego lub skanera nie można jednoznacznie ustalić, na czym polega problem. Kontrolka silnika może sygnalizować zarówno stosunkowo niegroźne usterki, z którymi można bez większych konsekwencji podróżować dalej (np. problemy z katalizatorem, uszkodzenie układu recyrkulacji spalin), jak też istotne awarie grożące zniszczeniem silnika. Radzimy nie lekceważyć tego sygnału i odwiedzić szybko warsztat, zwłaszcza w przypadku starszych aut, w których nie włącza się tryb awaryjny, chroniący przed poważnymi uszkodzeniami.

Obrazek

Plamy oleju pod autem Wycieki oleju z silnika. Przyczyny Miejsce wycieków zazwyczaj trudno zlokalizować. Żeby sprawdzić, skąd wydobywa się olej, najlepiej wcześniej umyć dokładnie silnik. Przyczynami nieszczelności są zwykle zużyte uszczelki lub nieszczelna odma. Jeśli jednak olej sączy się wszystkimi szczelinami, może to świadczyć o znacznym zużyciu silnika – przy dużych przedmuchach ciśnienie gazów wypycha olej ze skrzyni korbowej.

Obrazek

Ślady oleju na filtrze powietrza Olej zbierający się w obudowie filtra powietrza. Dodatkowo może występować wypychanie bagnetu oleju i wydobywanie się spod niego spalin. przyczyna Objawy takie świadczą najczęściej o przepaleniu uszczelki pod głowicą lub o przedmuchach z komór spalania w wyniku zużycia pierścieni tłokowych. W konsekwencji następuje wzrost ciśnienia w układzie smarowania, co powoduje wyrzucanie oleju przez odmę do obudowy filtra powietrza. Spaliny mogą znaleźć też ujście przez otwór bagnetu olejowego.

Obrazek

Falowanie obrotów na biegu jałowym Nierówna praca jednostki napędowej na biegu jałowym – samoczynne wzrastanie i spadanie prędkości obrotowej silnika. przyczyny Najczęściej pierwsze podejrzenia padają na silniczek krokowy. Niestety, powodów takiego zjawiska może być znacznie więcej, m.in.: niesprawny układ wtryskowy, zatkany filtr powietrza, błędne wskazania sondy lambda lub zanieczyszczona przepustnica. Falowanie obrotów to częsty problem w autach z instalacją gazową. Zanim zabierzemy się do wymiany powyższych części, należy wcześniej sprawdzić kable wysokiego napięcia i szczelność układu dolotowego.

Obrazek

Bulgotanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym Gdy silnik pracuje, w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego pojawiają się pęcherzyki powietrza. przyczyny To typowy objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą, które skutkuje przedmuchem spalin do obiegu chłodzenia silnika. Gazy znajdują wtedy ujście w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego (oraz pod wlewem oleju lub bagnetem). Uwaga – awaria prowadzi do przegrzania jednostki napędowej!

Obrazek

Stukanie dobiegające z silnika Metaliczne stuki z silnika. przyczyny Niektóre odgłosy tego typu są zupełnie normalne (np. dźwięk pracy wtryskiwaczy lub hydraulicznych kasatorów luzów zaworowych przez pierwszych kilka minut pracy silnika). Jeśli stukot utrzymuje się dłużej, może to świadczyć o problemach z rozrządem lub – w najgorszym przypadku – hałasować mogą panewki korbowodowe silnika, co oznacza konieczność wykonania jego kapitalnego remontu. Jeżeli stukanie pojawia się gwałtownie, należy natychmiast wyłączyć silnik!

Obrazek

Dymienie z rury wydechowej Niebieski dym z rury wydechowej, szybki ubytek oleju. przyczyny Intensywne, szaroniebieskie dymienie z rury wydechowej to objaw spalania oleju. Odpowiadać za to mogą nieszczelne pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe oraz – to najczęstsza przyczyna – uszkodzona uszczelka pod głowicą. objawy Intensywne dymienie na czarno, rosnące spalanie, czasem towarzyszący tym zjawiskom spadek mocy silnika. przyczyny W turbodieslach lekkie dymienie podczas szybkiego przyspieszania nie jest niczym niepokojącym. Jeśli jednak narasta, może być pierwszym objawem zużycia turbiny. Inne przyczyny powstawania czarnej chmury za autem to: awaria wtryskiwaczy, sondy lambda lub przepływomierza bądź nieprawidłowa praca układu recyrkulacji spalin (zaworu EGR).

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1 ... nika/jjfs4

Awatar użytkownika
Arek
Reakcje:
Posty: 30479
Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
Rozdane podziękowania: 225 razy
Otrzymane podziękowania: 220 razy
Płeć:
Znak zodiaku: Wodnik

Re: 10 objawów awarii sinika

Post autor: Arek » 04 lut 2016, 08:30

Faktem jest, że dymienie dotyczy ostatnio dość młodych aut... <blee>
Starsze jakoś sobie z tym lepiej radzą.... znaczy solidniejsza konstrukcja ;)

Awatar użytkownika
sebap
Administrator
Reakcje:
Posty: 48247
Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
Rozdane podziękowania: 128 razy
Otrzymane podziękowania: 196 razy
Płeć:
Znak zodiaku: Wodnik

Re: 10 objawów awarii sinika

Post autor: sebap » 04 lut 2016, 08:51

Bo teraz auta robią księgowi z kalkulatorami w ręku a nie konstruktorzy. Przełom lat 90-00 to ostatnie dobre auta. Później też się zdarzały dobre ale rzadko.
Ten post wyraża moją opinię jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Awatar użytkownika
Arek
Reakcje:
Posty: 30479
Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
Rozdane podziękowania: 225 razy
Otrzymane podziękowania: 220 razy
Płeć:
Znak zodiaku: Wodnik

Re: 10 objawów awarii sinika

Post autor: Arek » 04 lut 2016, 11:30

Sceniki <okok> :zabawa: :drinks: <brawo>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość