13 błędów popełnianych przez kierowców

ObrazekBolączki,naprawy,warsztaty
ODPOWIEDZ
Online
Awatar użytkownika
Scelena
Posty: 142995
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 190 razy
Otrzymał podziękowań: 130 razy
Znak zodiaku: Strzelec

13 błędów popełnianych przez kierowców

Post autor: Scelena » 30 maja 2016, 07:38

13 błędów popełnianych przez kierowców
Obrazek

Mając choć odrobinę wiedzy technicznej i doświadczenia, można uniknąć większości eksploatacyjnych grzechów i zaniedbań. Ale z ręką na sercu – kto z nas pamięta choćby o tym, żeby przy okazji tankowania sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach i stan oleju
w silniku? Ilu kierowców dba o to, by nie wymagać zbyt wiele od zimnego silnika? Naprawdę nieliczni! Nowe samochody wydają się być niemal bezobsługowe i „idiotoodporne”. Ale w rzeczywistości wcale takie nie są! Czas więc zacząć zwalczać w sobie lenistwo i złe nawyki!

1. Niskie ciśnienie w oponach
Zagrożenie: czasem spadek ciśnienia w ogumieniu następuje bardzo powoli. Niedostatecznie napompowana opona nagrzewa się w czasie jazdy i przedwcześnie zużywa. Może nawet spaść z felgi!
Auto Świat radzi: raz na 2 tygodnie należy sprawdzać ciśnienie w kołach. Lepiej mieć o 0,2 bara za dużo niż za mało!

2. Nogi na osłonie airbagu
Obrazek
Zagrożenie: w razie wypadku airbag zadziała jak katapulta, masakrując twarz pasażera jego własnymi kolanami lub wypychając go z fotela. Także przy niewielkiej prędkości skutki mogą być tragiczne.
Nawet będąc pasażerem, należy siedzieć prawidłowo. Nie tylko dla wygody, ale i dla bezpieczeństwa!

3. Jazda na krótkich trasach
Zagrożenie: jeśli z powodu jazdy wyłącznie na krótkich trasach silnik nigdy nie osiąga właściwej temperatury, to w oleju zbiera się woda. Jego parametry smarne drastycznie spadają. Nie tylko to sprawia, że silnik zużywa się w zastraszającym tempie.
Jeśli już musimy jeździć tylko na krótkich trasach, to należy przynajmniej skrócić (nawet o połowę) okresy między wymianami oleju.

4. Brudna szyba przednia

Zagrożenie: tłusty, rozmazywany byle czym osad na szybie ogranicza widoczność. Szczególnie jadąc pod światło, kierowca nie widzi wtedy niemal nic. To grozi wypadkiem!
Raz na jakiś czas należy dokładnie umyć szybę (i to z obu stron), stosując skutecznie działające środki czyszczące.

5. Zbyt mało oleju w silniku
Zagrożenie: niski stan oleju, zwłaszcza przy ostrej jeździe, może doprowadzić do zatarcia silnika, który jest chłodzony także przez olej. Im oleju mniej, tym szybsze zużycie elementów.
Przynajmniej raz na 2 tygodnie i przed każdą dłuższą podróżą należy sprawdzić poziom oleju. Minimum to za mało!

6. Wysokie obroty, zimny silnik

Zagrożenie: zimny silnik potrzebuje nieco czasu do wytworzenia właściwego ciśnienia oleju. Wysokie obroty przy zimnym, niedostatecznie smarowanym silniku grożą jego zniszczeniem.
Auto Świat radzi: przed nagrzaniem silnika należy delikatnie obchodzić się z gazem. Dopiero po rozgrzaniu można pojechać szybciej.

7.Jazda z nogą na sprzęgle
Zagrożenie: nawet minimalny nacisk na pedał sprawia, że sprzęgło pracuje z lekkim poślizgiem. Okładziny grzeją się niepotrzebnie i zużywają w przyspieszonym tempie.
Auto Świat radzi: w większości modeli obok pedału sprzęgła znajduje się specjalny podnóżek. Warto jak najczęściej z niego korzystać.

8. Holowanie „automatu”
Zagrożenie: w większości aut z automatycznymi skrzyniami biegów układ smarowania przekładni działa tylko przy pracującym silniku. Dłuższe holowanie grozi zniszczeniem skrzyni.
Przed holowaniem auta z automatyczną skrzynią biegów należy sprawdzić zalecenia zawarte w instrukcji obsługi!

9. Skrobanie wycieraczkami

Zagrożenie: wycieraczki zamiast skrobaczki? To kiepski pomysł, bo kontaktu z szorstkim i twardym lodem nie zniosą nawet najlepsze gumki. Wycieraczki będą do wymiany!
Bezpieczne dla szyb i wycieraczek są odmrażacze w aerozolu. Skrobaczki używamy tylko do usunięcia resztek lodu.

10. Zła pozycja za kierownicą

Zagrożenie: z wyciągniętymi na wprost ramionami nie da się szybko zareagować w niebezpiecznych sytuacjach. Siedzenie zbyt blisko kierownicy grozi obrażeniami w razie zadziałania airbagu.
Oparcie fotela należy ustawić w pozycji zbliżonej do pionu. Ramiona muszą dotykać oparcia, a nogi i ręce być lekko ugięte.

11. „Manewry” w miejscu
Zagrożenie: w autach ze wspomaganiem kierownicy można ją bez większych problemów obracać w czasie postoju. Co nie znaczy, że powinno się tak robić! To sposób na popsucie zawieszenia i układu kierowniczego.
Wystarczy, by auto toczyło się nawet powolutku, a obciążenie elementów układu jezdnego będzie znacznie mniejsze.

12. Najeżdżanie na krawężniki
Zagrożenie: nieostrożne pokonywanie krawężników grozi uszkodzeniem konstrukcji opony. Usterka może dać o sobie znać w ten sposób, że ogumienie pęknie podczas jazdy!
Omijamy krawężniki! A jeśli już trzeba na nie wjeżdżać, to powolutku i możliwie prostopadle.

13. Zbyt szybka zmiana biegów
Zagrożenie: zsynchronizowane skrzynie biegów potrzebują czasu na płynną zmianę przełożeń. Jeśli zmiana jest zbyt szybka, synchronizatory i koła zębate są przeciążane.
Dźwignię zmiany biegów obsługujemy delikatnie, a bieg wsteczny włączamy po zatrzymaniu auta.

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1 ... wcow/dnht7

ODPOWIEDZ