Ogumienie
: 17 paź 2017, 12:23
Test opon całorocznych – 2017r.
Tygodnik Auto Świat przeprowadził test 10 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu wraz z opisem opon, zgodnie z zajętym miejscem w teście:
1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ; Zalety: doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych, a zwłaszcza na śniegu. Dynamiczne prowadzenie na mokrym, niskie opory toczenia, wysoki komfort. Wady: przeciętna trwałość.
2. Michelin CrossClimate + ; Zalety: niezwykle wszechstronna opona o wyważonych właściwościach, dobrze sprawdza się na śniegu, wysoka precyzja prowadzenia i dynamiczne właściwości na mokrym asfalcie, krótkie drogi hamowania na mokrym i suchym. Wady: podsterowność na śniegu, koszt zakupu.
3. Continental AllSeasonContact ; Zalety: debiutant w stawce – Continental wypadł doskonale w próbach na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, stabilne prowadzenie na suchym, najlepsze wyniki w każdej z prób hamowania, stosunkowo niskie opory toczenia. Wady: przeciętna trwałość, wysoka cena zakupu.
4. Kleber Quadraxer 2 ; Zalety: jeden z najlepszych wyników podczas prób na śniegu, stabilne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, przyjemny komfort, najlepszy stosunek ceny do prognozowanej trwałości. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
5. BF Goodrich g-Grip All Season 2 ; Zalety: opona sezonowa z dobrymi wynikami na ośnieżonej nawierzchni, pewne prowadzenia na mokrej i suchej jezdni, odporność na aquaplaning, bardzo wysoka trwałość, niski koszt przejechania 1 km. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
6. Nexen N'blue 4Season ; Zalety: przystępna cena zakupu, pewne właściwości jezdne na ośnieżonym i suchym asfalcie, krótka droga hamowania na śniegu, wysoki komfort, niska emisja hałasu. Wady: podsterowność na mokrej nawierzchni, ograniczona trwałość, tylko przeciętna opłacalność zakupu.
7. Pirelli Cinturato AllSeason ; Zalety: opona premium o dobrych właściwościach jezdnych w warunkach zimowych, przekonujące trakcja i prowadzenie boczne na śniegu, krótka droga hamowania na mokrym, dość wysoki komfort jazdy. Wady: ograniczone prowadzenie boczne i przeciętne właściwości dynamiczne na mokrym, tylko zadowalająca trwałość.
8. Vredestein Quatrac 5 ; Zalety: wyważone właściwości na mokrej i suchej nawierzchni, krótka droga hamowania na mokrym, wysoki komfort, dobry stosunek cena/trwałość. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
9. Hankook Kinergy 4aS ; Zalety: dobra trakcja i krótkie drogi hamowania na śniegu, odporność na aquaplaning, stabilne właściwości jezdne na suchej nawierzchni. Wady: podsterowność na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, opóźniona reakcja na ruch kierownicą, przeciętna trwałość.
10. Apollo Alnac 4G All Season ; Zalety: wysoka odporność na aquaplaning, atrakcyjna cena zakupu. Wady: wyraźnie ograniczona przydatność w warunkach zimowych, znaczna tendencja do podsterowności na śniegu, przeciętne przyczepność i prowadzenie na mokrym, niezbyt wysoka trwałość.
Podsumowanie
Dobre zwłaszcza zimą. Opony wielosezonowe nie mają się już w zasadzie czego wstydzić w starciu z typowymi zimówkami. Latem, zwłaszcza gdy zechcesz pojechać szybciej i dynamicznej, będzie już odczuwalnie gorzej. No ale coś za coś: wygoda albo dobra dynamika.
- źródło: AŚ
Tygodnik Auto Świat przeprowadził test 10 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu wraz z opisem opon, zgodnie z zajętym miejscem w teście:
1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ; Zalety: doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych, a zwłaszcza na śniegu. Dynamiczne prowadzenie na mokrym, niskie opory toczenia, wysoki komfort. Wady: przeciętna trwałość.
2. Michelin CrossClimate + ; Zalety: niezwykle wszechstronna opona o wyważonych właściwościach, dobrze sprawdza się na śniegu, wysoka precyzja prowadzenia i dynamiczne właściwości na mokrym asfalcie, krótkie drogi hamowania na mokrym i suchym. Wady: podsterowność na śniegu, koszt zakupu.
3. Continental AllSeasonContact ; Zalety: debiutant w stawce – Continental wypadł doskonale w próbach na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, stabilne prowadzenie na suchym, najlepsze wyniki w każdej z prób hamowania, stosunkowo niskie opory toczenia. Wady: przeciętna trwałość, wysoka cena zakupu.
4. Kleber Quadraxer 2 ; Zalety: jeden z najlepszych wyników podczas prób na śniegu, stabilne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, przyjemny komfort, najlepszy stosunek ceny do prognozowanej trwałości. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
5. BF Goodrich g-Grip All Season 2 ; Zalety: opona sezonowa z dobrymi wynikami na ośnieżonej nawierzchni, pewne prowadzenia na mokrej i suchej jezdni, odporność na aquaplaning, bardzo wysoka trwałość, niski koszt przejechania 1 km. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
6. Nexen N'blue 4Season ; Zalety: przystępna cena zakupu, pewne właściwości jezdne na ośnieżonym i suchym asfalcie, krótka droga hamowania na śniegu, wysoki komfort, niska emisja hałasu. Wady: podsterowność na mokrej nawierzchni, ograniczona trwałość, tylko przeciętna opłacalność zakupu.
7. Pirelli Cinturato AllSeason ; Zalety: opona premium o dobrych właściwościach jezdnych w warunkach zimowych, przekonujące trakcja i prowadzenie boczne na śniegu, krótka droga hamowania na mokrym, dość wysoki komfort jazdy. Wady: ograniczone prowadzenie boczne i przeciętne właściwości dynamiczne na mokrym, tylko zadowalająca trwałość.
8. Vredestein Quatrac 5 ; Zalety: wyważone właściwości na mokrej i suchej nawierzchni, krótka droga hamowania na mokrym, wysoki komfort, dobry stosunek cena/trwałość. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
9. Hankook Kinergy 4aS ; Zalety: dobra trakcja i krótkie drogi hamowania na śniegu, odporność na aquaplaning, stabilne właściwości jezdne na suchej nawierzchni. Wady: podsterowność na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, opóźniona reakcja na ruch kierownicą, przeciętna trwałość.
10. Apollo Alnac 4G All Season ; Zalety: wysoka odporność na aquaplaning, atrakcyjna cena zakupu. Wady: wyraźnie ograniczona przydatność w warunkach zimowych, znaczna tendencja do podsterowności na śniegu, przeciętne przyczepność i prowadzenie na mokrym, niezbyt wysoka trwałość.
Podsumowanie
Dobre zwłaszcza zimą. Opony wielosezonowe nie mają się już w zasadzie czego wstydzić w starciu z typowymi zimówkami. Latem, zwłaszcza gdy zechcesz pojechać szybciej i dynamicznej, będzie już odczuwalnie gorzej. No ale coś za coś: wygoda albo dobra dynamika.
- źródło: AŚ