Technika jazdy

Metody, rady i wskazówki
Awatar użytkownika
Scelena
Posty: 142986
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 190 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Znak zodiaku: Strzelec

Re: Technika jazdy

Post autor: Scelena » 08 sty 2015, 08:46

Technika jazdy zimą.

Awatar użytkownika
Off-fear
Administrator działu
Posty: 216
Rejestracja: 20 sie 2014, 10:41
Marka samochodu: Daihatsu Rocky II
Lokalizacja: Polska, najczęściej Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: Off-fear » 08 sty 2015, 10:06

Dobrze gada, tylko smutny jakiś <radocha>
________________________
Kobiece 4x4, zabawa i przygoda

Awatar użytkownika
Scelena
Posty: 142986
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 190 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Znak zodiaku: Strzelec

Re: Technika jazdy

Post autor: Scelena » 08 paź 2015, 08:43

0da6f2b385e1f803c6e5f9425a5777af.png
Jak prawidłowo trzymać kierownicę?
Prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy ma zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ właśnie dzięki niej kierowca ma kontrolę nad układem kierowniczym i zawieszeniem.

Tylko prawidłowe trzymanie koła kierownicy umożliwia bezpieczne wykonanie manewrów. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault przestrzegają przed złymi nawykami.

Przez kierownicę prowadzący auto bezpośrednio wyczuwa, co się dzieje z przednią osią pojazdu. Nieprawidłowe ułożenie rąk na kierownicy może spowodować utratę kontroli nad pojazdem i niebezpieczne sytuacje na drodze – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Porównując kierownicę do tarczy zegara dłonie powinny znajdować się na godzinie dziewiątej i piętnastej. Kciuki nie powinny jednak obejmować koła kierownicy, gdyż można je uszkodzić w momencie wystrzelenia poduszki. Dzięki takiemu ułożeniu dłoni na kierownicy, auto prowadzi się stabilniej i optymalizuje działanie poduszki powietrznej w przypadku uderzenia. Jeśli dłonie kierowcy oparte są nieprawidłowo na szczycie kierownicy, głowa opadając na poduszkę wcześniej uderza w ręce, co może być przyczyną poważnych obrażeń.

U kierowców można zaobserwować sporo niebezpiecznych nawyków. Często prowadzą auto, trzymając kierownicę tylko jedną ręką, a do tego przy skręcaniu wykonują ruch przypominający wycieranie talerzy, czyli zamaszyście manewrują, trzymając otwartą dłoń na kierownicy - mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Innym często popełnianym błędem jest chwytanie koła kierownicy od środka. Taki ruch trwa dłużej, niż ten wykonywany po zewnętrznej części koła kierownicy. Ponadto w sytuacji zagrożenia, jeśli wystrzeli poduszka powietrzna, kierowca może odnieść poważne obrażenia nadgarstka i stawu łokciowego.

- Jeśli ułożenie i praca rąk na kierownicy są prawidłowe, kierowca może szybko i skutecznie zareagować w obliczu zagrożenia. Dlatego tak ważne jest, aby kierowcy pamiętali o podstawowej zasadzie i zawsze, oprócz chwil przeznaczonych na zmianę biegów, trzymali obie ręce na kierownicy – podsumowują trenerzy.
http://www.auto-swiat.pl/porady/jak-pra ... wtjv#fp=as

Awatar użytkownika
Scelena
Posty: 142986
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 190 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy
Znak zodiaku: Strzelec

Re: Technika jazdy

Post autor: Scelena » 08 paź 2015, 08:51

images (4).jpg
Jak jechać w koleinach ?

Asfalt rozgrzany letnim słońcem do temperatury wynoszącej nawet 60-70°C może się topić i odkształcać pod kołami samochodów. Nie tylko masywne autobusy i ciężarówki rozjeżdżają wierzchnią warstwę jezdni, przyczyniając się do powstawania bardzo głębokich kolein. Asfalt może być na tyle plastyczny, że fałduje się pod kołami wszystkich pojazdów. Największe nierówności tworzą się zazwyczaj na najbardziej ruchliwych drogach - np. wyjazdowych z dużych miast, a także w miejscach, gdzie samochody zatrzymują się na kilka minut wgniatając nawierzchnię, czyli m.in. przy zatoczkach autobusowych oraz przed sygnalizacją świetlną. Jazda głębokim wyżłobieniem bywa bardzo niebezpieczna. W koleinie samochód jedzie jak po szynach - ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault - Z głębokiej koleiny czasem trudno wyjechać, co utrudnia np. płynną zmianę pasa ruchu, a omijanie przeszkód jest podwójnie trudne. Z kolei w przypadku deszczu może dojść do tzw. akwaplanacji, czyli niebezpiecznego poślizgu wodnego. Jeśli szerokość jezdni na to pozwala, należy jechać obok kolein, po ich grzbietach - jest to szczególnie ważne podczas opadów deszczu. Nie zawsze jednak jest to możliwe, zwłaszcza na wąskich ulicach miast. Jeśli więc nie ma wyboru i trzeba poruszać się koleiną, niezbędne jest ograniczenie prędkości. Trzeba też bardzo mocno trzymać kierownicę. Nie powinno się wykonywać nią żadnych gwałtownych ruchów, ani nagle ostro hamować - radzą eksperci ze Szkoły Jazdy Renault - Wszystkie manewry muszą być płynne i spokojne. Zbyt raptowna zmiana pasa np. podczas wyprzedzania, doprowadzi do poślizgu, ponieważ przednie koła "wyskoczą" z kolein, ale tylne w niej pozostaną. Dlatego - chociaż jazda w koleinie nie jest zbyt bezpieczna - lepiej nie wyjeżdżać z niej zbyt gwałtownie. Nie można pozwolić, aby to koleina "prowadziła" samochód. Ma ona zmienną szerokość i w pewnym momencie może mocno szarpnąć kołami - mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault - Ponieważ także inni kierowcy poruszają się po tej samej zniszczonej nawierzchni i mogą mieć problemy z płynnym i bezpiecznym manewrowaniem, należy jechać jeszcze ostrożniej i wyjątkowo uważnie obserwować pozostałych uczestników ruchu drogowego. Zdeformowana nawierzchnia może być również niebezpieczna dla samochodu. Wystające ponad powierzchnię jezdni asfaltowe grzbiety są czasem bardzo wysokie i mogą uszkodzić zawieszenie samochodu.
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/jak ... nach/jdyse

Awatar użytkownika
Off-fear
Administrator działu
Posty: 216
Rejestracja: 20 sie 2014, 10:41
Marka samochodu: Daihatsu Rocky II
Lokalizacja: Polska, najczęściej Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: Off-fear » 08 paź 2015, 09:59

To ja dodam o kierownicy i koleinach ale w wersji 3D, czyli poza asfaltem, off-roadowo.

Za piętnaście trzecia - to jest dobre miejsce na ręce na kierownicy, tak jak eksperci prawią, a co do zamkniętych kciuków. Bardzo łatwo i szybko można oduczyć się tego na przejażdżce terenówką po wyboistym terenie. Kierownica po prostu skacze sama, z taką siłą, że minimum co może się zdarzyć, to solidny ból, a i powybijane ze stawów kciuki można sobie zafundować.
Innym błędem, który tu nie został opisany, najczęściej popełnianym przez młodych kierowców lub osoby, które denerwują się za kółkiem jest zbyt mocne trzymanie kierownicy. W terenie w ogóle należy dać autu trochę swobody, lekko korygować a nie walczyć ale nawet na asfalcie kurczowe trzymanie kierownicy jest słabe. Dlaczego? Napięte dłonie, przedramiona i ramiona, naprężony kark. Ile tak wytrzymasz? Godzinę, dwie? Zmęczenie, zwykłe fizyczne, niepotrzebne. A za zmęczeniem osłabienie uwagi, rozdrażnienie itp, itd. Włącz sobie ulubioną muzykę i spróbuj zatańczyć, ale przez cały czas pamiętaj aby mieć maksymalnie napięte mięśnie nóg. Gracja jedyna w swoim rodzaju. Jeśli ręce i kart są napięte w sytuacji, gdy trzeba zareagować szybko i płynnie, działamy jak ten tancerz. Nieprecyzyjnie, nieporadnie. A więc trochę luzu, nie za dużo ale trochę tak.
Trzymanie kierownicy jedną ręką jest złeeeeem. Tak wszyscy mówią. No i prawda. Tylko spójrzmy na to praktycznie. 5-8-10 godzin za kółkiem. To jest zwyczajnie męczące. Większość osób prowadzi jedną ręką, nie dla szpanu, tylko dlatego, że na dłuższą metę jest to mniej męczące.
Wyjścia są dwa
1. siłownia i uzyskanie siły wystarczająco dużej aby nie czuć zmęczenia.
2. ok, prowadźmy jedną ręką, lewą, ale... Lewa ręka na wspomnianej 9:00. Druga np, na kolanie ale bezustannie w gotowości aby w jak najkrótszym czasie chwycić za kierownicę na godzinie 15:00.
Osobiście wolę rozwiązania realne od idealnych, więc polecam opcję 2.

Jednocześnie zawsze przy manewrach, gdy samochód zachowuje się nietypowo, czujemy się zmęczeni, lepiej jednak mieć obie ręce na kierownicy i to we właściwej pozycji.

Koleiny? W terenie, pozwól koleinom aby Cię prowadziły o ile wysokość zawieszenia na to pozwala. Po prostu. :)
________________________
Kobiece 4x4, zabawa i przygoda

Awatar użytkownika
Arek
Posty: 58844
Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
Marka samochodu: FSO
Podziękował;: 217 razy
Otrzymał podziękowań: 124 razy
Znak zodiaku: Wodnik

Re: Technika jazdy

Post autor: Arek » 18 lut 2016, 13:27

Pasja jest najważniejsza 300 konne subaru i Pani w wieku 81 lat ;)
http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850 ... 93762.html

Awatar użytkownika
capt_morgan
Posty: 4045
Rejestracja: 19 lip 2016, 15:01
Marka samochodu: Tacoma OffRoad 3.5L V6 4x4
Lokalizacja: from Mars :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Technika jazdy

Post autor: capt_morgan » 13 sty 2017, 18:20

zimowa technika jazdy , jest zaskakujaca
winter.jpg
pirat

Awatar użytkownika
Arek
Posty: 58844
Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
Marka samochodu: FSO
Podziękował;: 217 razy
Otrzymał podziękowań: 124 razy
Znak zodiaku: Wodnik

Re: Technika jazdy

Post autor: Arek » 13 sty 2017, 18:37

Zgadza sie <okok>
Dzis było to u mnie w Poznaniu zdecydowanie widać...
Młodzi kierowcy kompletnie nie maja pojęcia jak sie zachować i jak sobie radzić....
O ocenie sytuacji na drodze nie wspominając, kompletny brak pomyslunku.... <zalamka>

Awatar użytkownika
Mysza
Moderator
Posty: 21860
Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
Lokalizacja: Bydzia
Podziękował;: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Znak zodiaku: Bliźnięta

Re: Technika jazdy

Post autor: Mysza » 13 sty 2017, 19:37

A ja sobie hasałam trochę na moich bocznych uliczkach. Mój mąż siedział obok i marudził <lol2>

Awatar użytkownika
Arek
Posty: 58844
Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
Marka samochodu: FSO
Podziękował;: 217 razy
Otrzymał podziękowań: 124 razy
Znak zodiaku: Wodnik

Re: Technika jazdy

Post autor: Arek » 13 sty 2017, 19:40

Ale Ty oceniłaś sytuacje <okok>

ODPOWIEDZ