Ogumienie
- BogdanK
- Posty: 12246
- Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
- Marka samochodu: Kia Venga 1,6
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 168 razy
- Otrzymał podziękowań: 146 razy
Ogumienie
Test opon całorocznych – 2017r.
Tygodnik Auto Świat przeprowadził test 10 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu wraz z opisem opon, zgodnie z zajętym miejscem w teście:
1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ; Zalety: doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych, a zwłaszcza na śniegu. Dynamiczne prowadzenie na mokrym, niskie opory toczenia, wysoki komfort. Wady: przeciętna trwałość.
2. Michelin CrossClimate + ; Zalety: niezwykle wszechstronna opona o wyważonych właściwościach, dobrze sprawdza się na śniegu, wysoka precyzja prowadzenia i dynamiczne właściwości na mokrym asfalcie, krótkie drogi hamowania na mokrym i suchym. Wady: podsterowność na śniegu, koszt zakupu.
3. Continental AllSeasonContact ; Zalety: debiutant w stawce – Continental wypadł doskonale w próbach na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, stabilne prowadzenie na suchym, najlepsze wyniki w każdej z prób hamowania, stosunkowo niskie opory toczenia. Wady: przeciętna trwałość, wysoka cena zakupu.
4. Kleber Quadraxer 2 ; Zalety: jeden z najlepszych wyników podczas prób na śniegu, stabilne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, przyjemny komfort, najlepszy stosunek ceny do prognozowanej trwałości. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
5. BF Goodrich g-Grip All Season 2 ; Zalety: opona sezonowa z dobrymi wynikami na ośnieżonej nawierzchni, pewne prowadzenia na mokrej i suchej jezdni, odporność na aquaplaning, bardzo wysoka trwałość, niski koszt przejechania 1 km. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
6. Nexen N'blue 4Season ; Zalety: przystępna cena zakupu, pewne właściwości jezdne na ośnieżonym i suchym asfalcie, krótka droga hamowania na śniegu, wysoki komfort, niska emisja hałasu. Wady: podsterowność na mokrej nawierzchni, ograniczona trwałość, tylko przeciętna opłacalność zakupu.
7. Pirelli Cinturato AllSeason ; Zalety: opona premium o dobrych właściwościach jezdnych w warunkach zimowych, przekonujące trakcja i prowadzenie boczne na śniegu, krótka droga hamowania na mokrym, dość wysoki komfort jazdy. Wady: ograniczone prowadzenie boczne i przeciętne właściwości dynamiczne na mokrym, tylko zadowalająca trwałość.
8. Vredestein Quatrac 5 ; Zalety: wyważone właściwości na mokrej i suchej nawierzchni, krótka droga hamowania na mokrym, wysoki komfort, dobry stosunek cena/trwałość. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
9. Hankook Kinergy 4aS ; Zalety: dobra trakcja i krótkie drogi hamowania na śniegu, odporność na aquaplaning, stabilne właściwości jezdne na suchej nawierzchni. Wady: podsterowność na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, opóźniona reakcja na ruch kierownicą, przeciętna trwałość.
10. Apollo Alnac 4G All Season ; Zalety: wysoka odporność na aquaplaning, atrakcyjna cena zakupu. Wady: wyraźnie ograniczona przydatność w warunkach zimowych, znaczna tendencja do podsterowności na śniegu, przeciętne przyczepność i prowadzenie na mokrym, niezbyt wysoka trwałość.
Podsumowanie
Dobre zwłaszcza zimą. Opony wielosezonowe nie mają się już w zasadzie czego wstydzić w starciu z typowymi zimówkami. Latem, zwłaszcza gdy zechcesz pojechać szybciej i dynamicznej, będzie już odczuwalnie gorzej. No ale coś za coś: wygoda albo dobra dynamika.
- źródło: AŚ
Tygodnik Auto Świat przeprowadził test 10 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu wraz z opisem opon, zgodnie z zajętym miejscem w teście:
1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ; Zalety: doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych, a zwłaszcza na śniegu. Dynamiczne prowadzenie na mokrym, niskie opory toczenia, wysoki komfort. Wady: przeciętna trwałość.
2. Michelin CrossClimate + ; Zalety: niezwykle wszechstronna opona o wyważonych właściwościach, dobrze sprawdza się na śniegu, wysoka precyzja prowadzenia i dynamiczne właściwości na mokrym asfalcie, krótkie drogi hamowania na mokrym i suchym. Wady: podsterowność na śniegu, koszt zakupu.
3. Continental AllSeasonContact ; Zalety: debiutant w stawce – Continental wypadł doskonale w próbach na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, stabilne prowadzenie na suchym, najlepsze wyniki w każdej z prób hamowania, stosunkowo niskie opory toczenia. Wady: przeciętna trwałość, wysoka cena zakupu.
4. Kleber Quadraxer 2 ; Zalety: jeden z najlepszych wyników podczas prób na śniegu, stabilne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, przyjemny komfort, najlepszy stosunek ceny do prognozowanej trwałości. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
5. BF Goodrich g-Grip All Season 2 ; Zalety: opona sezonowa z dobrymi wynikami na ośnieżonej nawierzchni, pewne prowadzenia na mokrej i suchej jezdni, odporność na aquaplaning, bardzo wysoka trwałość, niski koszt przejechania 1 km. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
6. Nexen N'blue 4Season ; Zalety: przystępna cena zakupu, pewne właściwości jezdne na ośnieżonym i suchym asfalcie, krótka droga hamowania na śniegu, wysoki komfort, niska emisja hałasu. Wady: podsterowność na mokrej nawierzchni, ograniczona trwałość, tylko przeciętna opłacalność zakupu.
7. Pirelli Cinturato AllSeason ; Zalety: opona premium o dobrych właściwościach jezdnych w warunkach zimowych, przekonujące trakcja i prowadzenie boczne na śniegu, krótka droga hamowania na mokrym, dość wysoki komfort jazdy. Wady: ograniczone prowadzenie boczne i przeciętne właściwości dynamiczne na mokrym, tylko zadowalająca trwałość.
8. Vredestein Quatrac 5 ; Zalety: wyważone właściwości na mokrej i suchej nawierzchni, krótka droga hamowania na mokrym, wysoki komfort, dobry stosunek cena/trwałość. Wady: tylko przeciętna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
9. Hankook Kinergy 4aS ; Zalety: dobra trakcja i krótkie drogi hamowania na śniegu, odporność na aquaplaning, stabilne właściwości jezdne na suchej nawierzchni. Wady: podsterowność na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, opóźniona reakcja na ruch kierownicą, przeciętna trwałość.
10. Apollo Alnac 4G All Season ; Zalety: wysoka odporność na aquaplaning, atrakcyjna cena zakupu. Wady: wyraźnie ograniczona przydatność w warunkach zimowych, znaczna tendencja do podsterowności na śniegu, przeciętne przyczepność i prowadzenie na mokrym, niezbyt wysoka trwałość.
Podsumowanie
Dobre zwłaszcza zimą. Opony wielosezonowe nie mają się już w zasadzie czego wstydzić w starciu z typowymi zimówkami. Latem, zwłaszcza gdy zechcesz pojechać szybciej i dynamicznej, będzie już odczuwalnie gorzej. No ale coś za coś: wygoda albo dobra dynamika.
- źródło: AŚ
- sebap
- Administrator
- Posty: 56573
- Rejestracja: 12 gru 2015, 21:06
- Marka samochodu: Chevrolet Captiva 2.4 PB+LPG
- Lokalizacja: Mikstat
- Podziękował;: 144 razy
- Otrzymał podziękowań: 193 razy
- Znak zodiaku:
Ogumienie
Kupowałem kumplowi na Oponeo KleberQuadraxer 2 do Citroena C4 jego żony i jest mega zadowolona. Na suchym trzymają, na mokrym też no i są bardzo ciche. Jeśli przy Scenicu masz standardowe felgi to po 225zł/szt kupisz. Produkcja 2017 https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber ... #145276847 .
- camerlengo
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 wrz 2014, 22:13
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ogumienie
No to kurde mam najlepsze z tego zestawienia i to jeszcze w tym właśnie rozmiarze.
Fakt, trzymają się dobrze na suchym i mokrym. Ale to jak było ciepło. Zobaczymy jak będzie w zimę, no i najważniejsze na śniegu.
Jak dla mnie minusem jest to, że nie są zbyt ciche. Może nie strasznie głośnie, ale wyraźnie je słychać.
Fakt, trzymają się dobrze na suchym i mokrym. Ale to jak było ciepło. Zobaczymy jak będzie w zimę, no i najważniejsze na śniegu.
Jak dla mnie minusem jest to, że nie są zbyt ciche. Może nie strasznie głośnie, ale wyraźnie je słychać.
- camerlengo
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 wrz 2014, 22:13
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Online
- Scelena
- Posty: 143310
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
- Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 194 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
- Znak zodiaku:
Ogumienie
Miałam też kupić , ale tyle co ja jeżdżę ... szkoda kasy Z reszta mam zimowki nie zakładane już kilka lat .
- Mysza
- Moderator
- Posty: 21931
- Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
- Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował;: 85 razy
- Otrzymał podziękowań: 117 razy
- Znak zodiaku:
Ogumienie
No ja już muszę. Szczeniaka kupiłam na letnich w tym głupim rozmiarze 205 55 15, dwie już są łyse a dwie continentale jeszcze super, ale nawet te tańsze wychodzą drogo. Zimówki kupiłam używane, ale po 2 latach jeżdżenia na okrągło nawet latem też już są łyse. Nie mam więc wyjścia i muszę coś kupić. Po tym jak małż kupił cytrynę na ząbkowanych oponach i potem kupił używki okazało się też ząbkowane postanowiłam nie żydzić i kupić nówki. A że jeżdżę po mieście i w razie spadnie jakiś wielki śnieg mogę pracować z domu to całoroczne starczą. Poza tym teraz jeżdżę na zimówkach i sobie radzę to całoroczne tym bardziej.
- bartus
- Posty: 6995
- Rejestracja: 29 sty 2017, 19:27
- Marka samochodu: Renault Scenic
- Lokalizacja: CTR
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Znak zodiaku:
Ogumienie
Nie powinien, a przynajmniej nie powinnaś zauważyć
185/65 = 120,3 mm
195/60 = 117 mm
Ja jednak brałbym węższe na zimę, chociaż i tak znikome różnice tutaj są Te drugie jakiej marki ?, i czy jest różnica w cenie ?
- Mysza
- Moderator
- Posty: 21931
- Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
- Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował;: 85 razy
- Otrzymał podziękowań: 117 razy
- Znak zodiaku:
Ogumienie
Też nokiany, tylko inny rozmiar. Na oponeo to 236 za 185 i 265 za 195. Wiem, że na zimę lepsze węższe, ale znowu te 195 trochę lepiej się prezentują. Ładnie wyglądał szczeniak na tych 205, ale licznik przekłamywał no i dokupienie 2 opon to kiszka cenowo. Abstrahując, że bym musiała jeszcze osobno zimówki dokupić.