Test opon zimowych 2018/2019

Obrazek Tematy dotyczące motoryzacji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BogdanK
Posty: 11995
Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
Marka samochodu: Kia Venga 1,6
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 163 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: BogdanK » 24 paź 2018, 17:41

Test opon zimowych – 2018/2019


W teście brało udział 8 opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu w kolejności zajętego miejsca.


1. Continental Contact TS 860 / Ocena: najbardziej wszechstronna opona zimowa, bezpieczna i przewidywalna na każdym rodzaju nawierzchni.

2. Goodyear Ultra Grip 9 / Ocena: Goodyear UG9 na każdej nawierzchni ustępuje zwycięzcy, ale również jest bardzo mocnym graczem.

3. Dunlop Winter Sport 5 / Ocena: opona bezpieczna, lekko podsterowna, bardzo dobrze spisująca się na śniegu, nieznacznie gorzej wypadła na mokrym.

4. Michelin Alpin 5 / Ocena: opona o bardzo bezpiecznej charakterystyce prowadzenia, bezpieczna na suchym asfalcie, średnia na mokrym.

5. Kleber Kristalp HP3 / Ocena: prawdziwe zaskoczenie. Nowy Kleber fantastycznie spisuje się na śniegu i bardzo przyzwoicie na suchym asfalcie.

6. Bridgestone Blizzak LM 001 / Ocena: jak na oponę premium, Bridgestone to raczej średniak. Poza niskimi oporami toczenia nie zwraca na siebie uwagi.

7. Dębica Frigo HP2 / Ocena: Dębica zdecydowanie najwięcej punktów straciła na mokrej nawierzchni, za to przyzwoicie spisuje się na śniegu.

8. Nexen Winguard Snow’G WH2 / Ocena: Nexen w żadnej sytuacji nie jest niebezpieczny, ale przegrał w teście. Uzyskał mało punktów na mokrym.


Podsumowanie
Test wygrał bardzo dojrzały technologicznie produkt Continentala. Model TS860 jest dopracowany pod każdym względem. Kolejne dwa miejsca zajmują bardzo dobrze dopracowane produkty grupy Goodyear. Kolejna, czwarta lokata Michelina nie jest zaskoczeniem, gdyż ten produkt jest już wypierany z rynku przez następcę: Alpin 6. Kleber jak na niedrogą oponę zaprezentował się całkiem przyzwoicie, czego nie można powiedzieć o Bridgestone. Nexen wprawdzie przegrał, ale jednak z ardzo mocną konkurencją. Jeśli chodzi o budżetową Dębicę, to typowa opona śniegowa.



- źródło: Motor

Awatar użytkownika
Halik
Posty: 57360
Rejestracja: 23 paź 2015, 08:50
Marka samochodu: BMW E39 Touring/JunakRS125Pro
Lokalizacja: PSZ
Podziękował;: 128 razy
Otrzymał podziękowań: 125 razy
Znak zodiaku: Lew
Kontakt:

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Halik » 24 paź 2018, 22:04

Goodyear Ultra Grip :zwycieztwo:

Awatar użytkownika
Mysza
Moderator
Posty: 21860
Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
Lokalizacja: Bydzia
Podziękował;: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Znak zodiaku: Bliźnięta

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Mysza » 25 paź 2018, 07:04

Continental wszędzie wygrywa, ale cena jest powalająca.

Awatar użytkownika
Scelena
Posty: 142995
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 190 razy
Otrzymał podziękowań: 130 razy
Znak zodiaku: Strzelec

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Scelena » 25 paź 2018, 08:04

Też mam Goodyear i co mogę powiedzieć? Hmmm powietrze nie schodzi :haha:

Awatar użytkownika
Mysza
Moderator
Posty: 21860
Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
Lokalizacja: Bydzia
Podziękował;: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Znak zodiaku: Bliźnięta

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Mysza » 25 paź 2018, 08:30

A tu akurat może wentyl szwankować :haha:

Awatar użytkownika
Arek
Posty: 58851
Rejestracja: 01 cze 2015, 13:36
Marka samochodu: FSO
Podziękował;: 218 razy
Otrzymał podziękowań: 124 razy
Znak zodiaku: Wodnik

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Arek » 26 paź 2018, 12:03

gódjerowi i danlopowi ja osobiście mówię nie...

Awatar użytkownika
BogdanK
Posty: 11995
Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
Marka samochodu: Kia Venga 1,6
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 163 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: BogdanK » 26 paź 2018, 23:19

Ja mogę się wypowiedzieć tylko o tych oponach zimowych, na których jeździłem. Cały czas (przez 25 lat) do moich aut kupowałem zimowe Dębice Frigo, bo nie tylko wg testów, ale i w praktyce świetnie spisywały się na ośnieżonej nawierzchni. Na suchej drodze też były OK, a na mokrej wypadały trochę słabo (ale szybko nie jeżdżę, więc ogólnie były dobre). Dawniej w zimie były duże opady śniegu, a osiedle na którym mieszkam było odśnieżane dopiero po tygodniu - ciągłych opadów. Sąsiedzi, którzy mieli inne opony, mieli duży problem z poruszaniem się po drogach osiedlowych (widok mieszkańców pchających ślizgające się samochody był na porządku dziennym). Ja na Dębicach nie miałem żadnego problemu, z jazdą, parkowaniem, czy wyjazdem z miejsca parkingowego na duże koleiny z ubitego / wyślizganego śniegu. W ubiegłym roku miałem możliwość kupienia w promocji zimowych opon Nokian (wiem, że porównywanie budżetowych Dębic z oponami premium Nokian jest mało zasadne). Ale Nokiany okazały się bardzo dobre w każdych warunkach drogowych (na śniegu, mokrej czy suchej drodze), widać dużą różnicę na plus, szczególnie na mokrej nawierzchni - względem Dębic. Miałem nawet taką śmieszną sytuację w ubr. Parkowałem na innym parkingu "pod chmurką", spadł śnieg, a wyjazd z parkingu był ośnieżony (zalegający tam śnieg był już wyślizgany). Podchodząc do auta widziałem, jak kierowcy po kilka razy próbują wyjechać z tego parkingu pod górkę, ale koła buksują i auta staczają się w tył. Wsiadając do samochodu, pomyślałem, że zaraz pokaże innym jak się jeździ na Nokianach. Ruszyłem powoli, podjeżdżając pod górkę na tym wyślizganym śniegu koła przez chwilkę zabuksowały, ale wyjechałem z parkingu dumny za pierwszym razem :ok: Jadę dalej i czuję, że coś nie tak z autem - okazało się, że zapomniałem zwolnić hamulec ręczny ::haha_::

Awatar użytkownika
Scelena
Posty: 142995
Rejestracja: 07 kwie 2014, 22:53
Marka samochodu: Scenic II 1,6 16V
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 190 razy
Otrzymał podziękowań: 130 razy
Znak zodiaku: Strzelec

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Scelena » 27 paź 2018, 07:49

:haha: Czyli test zdały na piątkę :jeep:

Awatar użytkownika
Mysza
Moderator
Posty: 21860
Rejestracja: 08 paź 2014, 21:51
Marka samochodu: Scenic/C4Picasso
Lokalizacja: Bydzia
Podziękował;: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Znak zodiaku: Bliźnięta

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Mysza » 27 paź 2018, 08:11

:haha:

Awatar użytkownika
Halik
Posty: 57360
Rejestracja: 23 paź 2015, 08:50
Marka samochodu: BMW E39 Touring/JunakRS125Pro
Lokalizacja: PSZ
Podziękował;: 128 razy
Otrzymał podziękowań: 125 razy
Znak zodiaku: Lew
Kontakt:

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: Halik » 27 paź 2018, 09:24

:ok:

Awatar użytkownika
BogdanK
Posty: 11995
Rejestracja: 22 cze 2015, 11:17
Marka samochodu: Kia Venga 1,6
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 163 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Test opon zimowych 2018/2019

Post autor: BogdanK » 30 lis 2018, 00:04

Test opon zimowych 2018 - 2019


Które zimówki warto kupić? Mimo ocieplenia klimatu nie ma co liczyć na to, że uda się przejeździć zimę na oponach letnich. Prezentujemy test zimówek w popularnym rozmiarze 195/65 R15.

Poniższy test opon zimowych został przeprowadzony w trzech etapach. W pierwszym etapie uczestniczyło 51 opon, które poddano kwalifikacji wstępnej tj. próby hamowania na mokrej nawierzchni. W tym etapie z dalszych testów odpadło 21 opon, za złe wyniki hamowania na mokrym, tj.:

> Imperial Snowdragon HP, Lassa Snoways 3, Tomket Snowroad 3, Dayton DW 510Evo, Kenda Wintergen 2, Fortuna Winter, Minerva Frostrack HP, Tristar Snowpower HP, King-Meiler Winter Tact WT 81, Nankang NK Snow SV-2, Star Performer SPTS Winter AS, Compasal Iceblazer II, Laufenn I FIT, Meteor Winter, Syron Everest I plus, Taurus 601 Winter, Momo WI North Pole, Chengshan Montice CSC-901, Z-Tyre Z8 Winter, Maxtrek Trek M7, Antares Grip20.

Tym samym do drugiego etapu zakwalifikowało się 30 opon, które zostały poddane próbie hamowania na śniegu. Po tej kwalifikacji odpadło kolejnych 10 opon z powodu zbyt długich drogach hamowania, tj.:

> Nexen Winguard Snow G WH2, Apollo Alnac 4G Winter, Kumho Wintercraft WP51, Giti GitiWinter W1, Cooper Weather-Master SA2+, Toyo Snowprox S943, Maxxis Arctictrekker WP-05, Goodride SW608, Aoteli Ecosnow, Westlake Snowmaster SW608.

Do końcowego etapu, tj. pełnych testów na ośnieżonej, mokrej i suchej nawierzchni zakwalifikowało się 20 opon. Test obejmował:
> Próby na śniegu, tj. hamowanie, trakcja, prowadzenie/slalom, trwałość, opory toczenia, koszt pokonania 1000 km,
> Testy na mokrej nawierzchni, tj. hamowanie, prowadzenie/jazda po okręgu, aquaplaning, aquaplaning na łukach,
> Testy na suchej nawierzchni, tj. hamowanie, prowadzenie i hałaśliwość zewnętrzna.

Poniżej podsumowanie wyników, wg zajętego miejsca w teście;

1. Dunlop Winter Sport 5 – Zalety: wzorowa opona zimowa klasy premium bez jakichkolwiek poważnych wad, zapewniająca pewne prowadzenie w każdych warunkach pogodowych, na śniegu, jak i na suchej lub mokrej nawierzchni. Tania eksploatacja. Wady: brak.
2. Continental WinterContact TS 860 – Zalety: przekonujące wszechstronne opony o dobrych właściwościach zimowych, wysokiej precyzji prowadzenia i sportowych właściwościach jezdnych na śniegu i na mokrej drodze, wysoki komfort, niskie opory toczenia. Wady: brak.
3. Kleber Kristalp HP 3 – Zalety: korzystne cenowo opony zimowe o doskonałych właściwościach jednych na ubitym śniegu, zapewniające krótkie drogi hamowania na każdym rodzaju podłoża, niski poziom emisji hałasu, dobry stosunek ceny do jakości. Wady: brak.
4. Fulda Kristall Control HP2 – Zalety: typowa zimowa opona o zrównoważonych osiągach, zapewniająca krótkie drogi hamowania na zaśnieżonej i mokrej nawierzchni, niskie: podatność na aquaplaning, poziom hałasu oraz opory toczenia. Wady: brak.
5. Hankook Winter i’cept RS2 – Zalety: opony klasy premium zapewniające doskonałe prowadzenie niezależnie od warunków pogodowych, wysoka trwałość, dobry stosunek ceny do jakości. Wady: nieznacznie podwyższone opory toczenia, przeciętna podatność na aquaplaning na łukach.
6. Goodyear UltraGrip 9 – topowe właściwości jezdne, wysoka precyzja prowadzenia na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, niska podatność na aquaplaning, wysoka trwałość i niskie opory toczenia. Wady: wydłużone drogi hamowania na suchej drodze.
7. Dębica Frigo HP2 – Zalety: korzystne cenowo opony zimowe o zrównoważonych właściwościach jezdnych na zaśnieżonej i suchej nawierzchni, krótkie drogi hamowania w każdych warunkach. Wady: przeciętne prowadzenie boczne na mokrej drodze.
8. Falken Eurowinter HS01 – Zalety: zrównoważone opony zimowe, zapewniające dobre prowadzenie na zaśnieżonej i suchej nawierzchni, najmniejsza podatność na aquaplaning, korzystna cena. Wady: jedynie przeciętne prowadzenie boczne na mokrej drodze.
9. Nokian WR D4 – Zalety: prawdziwa królowa zimy, świetne osiągi na śniegu i na oblodzonej nawierzchni, korzystny stosunek ceny do jakości, najniższe opory toczenia. Wady: przeciętne wyniki na mokrej nawierzchni, podatność na aquaplaning.
10. Uniroyal MS plus 77 – Zalety: doskonałe osiągi na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, niska podatność na aquaplaning, przyjemny komfort toczenia, korzystna cena. Wady: wydłużone drogi hamowania i przeciętne prowadzenie na suchej drodze.
11. Michelin Alpin 5 – Zalety: opony zimowe o ponadprzeciętnej trwałości, zrównoważone właściwości jezdne na mokrej i suchej drodze, przyjemny komfort toczenia. Wady: ograniczone możliwości na śniegu, wysokie opory toczenia.
12. Semperit Master-Grip 2 – Zalety: markowe opony zapewniające bardzo dobre prowadzenie boczne i krótkie drogi hamowania na zaśnieżonej i mokrej drodze, niski poziom hałasu. Wady: wydłużone drogi hamowania i przeciętne prowadzenie na suchym.
13. Pirelli Cinturato Winter – Zalety: dynamiczne, sportowe właściwości jezdne na zaśnieżonej i mokrej nawierzchni, dobra precyzja prowadzenia, odporność na aquaplaning. Wady: ograniczona trwałość, przeciętne prowadzenie na suchej drodze.
14. Bridgestone Blizzak LM 001-Evo – Zalety: specjalistka od jazdy po mokrych nawierzchniach, krótkie drogi hamowania i niska podatność na aquaplaning, niskie opory toczenia, korzystna cena. Wady: ograniczone prowadzenie boczne, wydłużone drogi hamowania na suchym.
15. Yokohama BluEarth-Winter (V905) – Zalety: specjalistka od jazdy po suchej drodze, krótkie drogi hamowania i zrównoważone prowadzenie, wysoki komfort toczenia. Wady: przeciętna przyczepność na ośnieżonej drodze.
16. Barum Polaris 3 – Zalety: duża siła uciągu i dynamiczne właściwości jezdne na śniegu, krótkie drogi hamowania na mokrym, korzystna cena. Wady: podsterowność na mokrym, wydłużone drogi hamowania na suchym, ograniczona trwałość.
17. Vredestein Snowtrac 5 – Zalety: zrównoważone właściwości jezdne na śniegu i na suchym, niskie opory toczenia. Wady: ograniczona przyczepność na mokrym, przeciętna trwałość i jedynie zadawalające koszty eksploatacji.
18. Matador MP92 Sibir Snow – Zalety: pewne prowadzenie na śniegu, dobry komfort, atrakcyjna cena. Wady: opóźnione reakcje na ruchy kierownicą, przeciętna przyczepność na mokrej i suchej drodze, wydłużone drogi hamowania na suchym, ograniczona trwałość.
19. Firestone Winterhawk 3 – Zalety: niedroga opona zimowa, niezłe właściwości na śniegu. Wady: wyraźnie ograniczona przyczepność i opóźnione reakcje na mokrej drodze, wydłużone drogi hamowania na suchym i mokrym, ograniczony komfort.
20. Gislaved Euro Frost 6 – Zalety: zrównoważone właściwości w warunkach zimowych, przyjemny komfort. Wady: ograniczone prowadzenie boczne i spowolnione reakcje na mokrym podłożu, podatność na aquaplaning, wydłużone drogi hamowania na suchym.

Naszym zdaniem
Wszyscy producenci opon zachwalają swoje wyroby. Z materiałów marketingowych dowolnej opony dowiemy się, że zapewnia ona doskonałe właściwości w każdych warunkach, a już na pewno, że jest znacznie lepsza od poprzedniego modelu tej samej marki, a często także i od konkurentów. Jak jest prawda? To można ustalić tylko i wyłącznie podczas niezależnych testów. Uwaga, wyniki naszego testu odnoszą się do konkretnego rozmiaru ogumienia z określonymi indeksami prędkości i nośności – ten sam model, ale np. w rozmiarze znacznie szerszym i o niższym profilu, z innym indeksem prędkości, może zachowywać się na drodze zupełnie inaczej.



- źródło: AŚ

ODPOWIEDZ